O nouă lovitură pentru companiile care depind de microcipuri. O pană de curent poate agrava lipsa de semiconductori

de: Andrei Tilimpea
17 09. 2021

Un mare producător de cipuri a declarat că a întrerupt producția la două dintre fabricile sale din cauza unor pene de curent.

Această întrerupere a afectat livrările către diferiți clienți ai companiei, inclusiv din cei din industria auto. De altfel, industria auto germană este puternic afectată de criza microcipurilor.

Orașul Dresda a suferit o întrerupere de energie timp de 20 de minute, iar fabrica Infineon și-a oprit complet producția, a declarat un purtător de cuvânt prin e-mail. Producția a fost reluată seara, dar compania nu a cuantificat impactul.

Fabrica Infineon din Dresda, Germania, a oprit producția de piese din cauza unei pene de curent. Nemții produc peste 400 de piese diferite care sunt utilizate într-o gamă largă de produse, inclusiv cipuri folosite de industria auto. Campusul din estul orașului german este unul dintre cele mai mari și mai avansate site-uri de producție ale Infineon.

Întreruperile de producție înseamnă că, în comparație cu rivalul european STMicroelectronics, Infineon a fost mai puțin capabilă să profite de o cerere puternică pentru orice, de la smartphone-uri până la automobile.

Cea mai gravă criză din ultimii 30 de ani

Producătorii auto încă se luptă să asigure aprovizionarea cu componente precum microcontrolere și cipuri. De alfel, Reinhard Ploss, directorul executiv al Infineon, a declarat luna trecută că această lipsă mondială de cipuri va continua până probabil în 2023.

„Inventarele sunt extrem de limitate și cererea finală este amânată. Una peste alta, va dura mult timp până se va reveni la un echilibru între cerere și ofertă. În opinia noastră, acest lucru va dura până în 2023”, a declarat Ploss analiștilor într-o conferință telefonică.

„Există mari provocări logistice pe care le vedem chiar acum – costurile de expediere sunt din ce în ce mai mari, vedem închiderile porturilor în China și în alte locuri care încearcă să controleze răspândirea Deltei”, a spus Stacy Rasgon, expertă din partea companiei Sanford C. Bernstein.

Robert Bosch și GlobalFoundries operează, de asemenea, fabrici în Dresda, dar nu au declarat dacă au fost nevoite să își întrerupă producția.